Knauf en Knauf Insulation winnen BouwKennis Marketing Jaarpr
Javascript is uitgeschakeld

Knauf en Knauf Insulation winnen BouwKennis Marketing Jaarprijs 2014

Geplaatst: 23-09-2014
Knauf en Knauf Insulation winnen BouwKennis Marketing Jaarprijs 2014
Beeld: Bouwkennis

Knauf en Knauf Insulation hebben met hun innovatieve marketingconcept ‘KnaufZeker®’ de tiende editie van de BouwKennis Marketing Jaarprijs gewonnen. Traditiegetrouw wordt deze prijs tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst uitgereikt. De winnaar is gezamenlijk bepaald door de jury en het publiek tijdens een zenuwslopende stemronde. Juryvoorzitter Bernard Verburg: ‘Het is heel knap hoe je met twee commodities en twee bedrijfsonderdelen de klant een concept geeft dat zekerheid biedt.’

De BouwKennis Marketing Jaarprijs 2014 is dé nationale marketingprijs voor marketingconcepten in de bouw. Dit jaar hebben meer dan twintig bedrijven uit de gehele kolom zich ingeschreven om mee te dingen naar de titel ‘meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector’. Belangrijke ijkpunten voor de jury bij het beoordelen van de concepten waren: de marketingstrategie, de toegevoegde waarde voor de klant, de propositie/positionering van het concept, de communicatieve uitrol, het onderscheidend vermogen en de gestelde doelen en gerealiseerde resultaten. Met de Marketing Jaarprijs beoogt BouwKennis marketing in de sector naar een hoger plan te tillen.

Drie finalisten
Uit alle inzendingen zijn tijdens de voorrondes drie finalisten uit de bus gekomen: Knauf en Knauf Insulation, Sigma en Wijzonol. De drie finalisten bieden ieder op eigen wijze een origineel en sterk marketingconcept. Tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst op 18 september zijn de videoverslagen van de finalisten getoond. Waarna later het concept van Knauf en Knauf Insulation als winnaar uit de bus rolde.

Het KnaufZeker® concept
De gips- en isolatieproducten van Knauf en Knauf Insulation staan garant voor hoogwaardige kwaliteit en zijn op elkaar afgestemd voor een uitmuntende prestatie. Door Knauf-producten met elkaar te combineren en te verwerken in één systeem, worden prestaties zoals brandwerendheid, geluidsisolatie en inbraakwerendheid gewaarborgd. Deze garantie heet KnaufZeker®. Naast 100 procent prestatiegarantie biedt Knauf ook specifieke projectondersteuning op maat, zoals adviezen, detailtekeningen, trainingen en bouwplaatsbegeleiding.

Jurybeoordeling
Juryvoorzitter Bernard Verburg vatte samen waarom Knauf en Knauf Insulation met hun concept KnaufZeker® de terechte winnaar is van de tiende editie van de BouwKennis Marketing Jaarprijs: 'Het is heel knap hoe de klant met twee commodities en twee bedrijfsonderdelen een concept gegeven wordt dat zekerheid biedt. Het is goed om te zien hoe het bieden van deze zekerheid zorgt voor een commercieel succes.' Verburg gaf vervolgens het woord aan Coen de Hoop, marketingmanager bij Knauf: 'Het is een hele eer om deze jubileumeditie van de BouwKennis Marketing Jaarprijs in ontvangst te nemen. Ik wil dit moment dan ook graag gebruiken om al mijn Knauf-collega’s te bedanken. Het was een lang proces om KnaufZeker® in de markt te zetten. En dit is de erkenning, waar we met zijn allen zo hard voor hebben gewerkt. Het is een topprestatie.'

Jury
De jury werd in 2014 gevormd door:
- Bernard Verburg, Juryvoorzitter en CEO Bouwmaat Nederland
- Paul Brouwer, Verkoopleider Dekker Zevenhuizen
- Michiel Damhuis, Business Development Manager ATAG Nederland B.V.
- Marie-José Tijssen, Marketing Manager Technische Unie
- Peter Fraanje, Directeur NVTB
- Stijn Melis, Senior Product Manager Niko
- Jan-Paul Schop, Managing Director USP Marketing Consultancy B.V.
- Boudewijn Goedhart, Directeur BouwKennis B.V.

Bron: Bouwkennis

Overig partnersnieuws

 

Onze partners

  • GevelMeesters
  • IsoBouw Systems
  • BMI Nederland
  • Kingspan Insulation
  • Knauf
  • MAGNUM Heating
  • Mavotrans
Sluit deze advertentie